Zumba!



Nu har jag dansat Zumba i ett år! Det är något av dom bästa valen jag har gjort på länge att börja dansa igen. En av dom saker jag känner här i livet som jag inte skäms över när jag gör är när jag får dansa loss. Då känner jag mig helt fri och går all-in. Det är något som verkligen gör mig glad!

Jag har tränat Zumba tidigare men då körde jag bara 10 gånger, det var ca 4 år sedan eller något sedan så bytte dom lokal där jag inte kunde ta mig så lätt för då bodde jag inte inne i stan. Men nu gör jag det så därför kan jag träna några gånger i veckan plus att det är en annan förening som har alla träningspassen på ett och samma ställe. Därför gör det att jag kunna träna där.

I torsdag när jag var och tränade när jag gav lappen till träningsledaren för att visa att jag hade stämplat in på passet. Så log hon mot mig och berättade att hon är glad att se mig på hennes pass och att jag fortsätter att vara med vilket gjorde mig glad och överraskad! :D
För just det passet är mitt favoritpass under veckan, så då kändes det extra bra när jag fick höra det. Jag vill fortsätta med att dansa Zumba så många år jag bara orkar, för det gör att jag blir gladare och får mer energi!

Här är en av låtarna får Zumban:



Comments