Recension- Järnblod av Liza Marklund



Kändes som om jag inte har gjort det sedan jag gick i skolan....jag kommer inte köra exakt som man brukar göra...men men...

Bok:

Järnblod
Författare: Liza Marklund
År: 2015
Handling:

Den handlar om Annika Bengtzon som jobbar som jornalist på Kvällspressen. Hon får samtal från sin mamma om att hennes syster är försvunnen. Hon tycker till en början att det inte är så himla farligt, men sedan får hon sms som gör att Annika vill undersöka saken närmare. Hennes syster skriver att hon behöver hjälp av Annika, nu behöver Annika ta tag i saker och träffa personer från hennes förflutna vilket hon inte är så förtjust i, samtidigt är det en stor omorganisering på jobbet....

Jag tycker att den var riktigt bra, jag gillar verkligen Lizas böcker om Annika, jag tror att jag har lyssnat och läst alla tidigare böcker. Slutet var inte  alls som jag väntade mig att det skulle sluta heller, men jag tyckte att det var ett bra slut. 

Jag ger boken 4 av 5 i betyg. Den är både intressant,underhållande, läskig och spännande.

Comments