Bokrecension: Alkemins eviga eld




Bok:

Alkemins eviga eld
Författare: Anna Jansson
År: 2011

 
Handling:

Den handlar om Maria Wern som bor på Gotland och jobbar som polis.  I denna boken får man följa henne när hon får vara med och utreda riktigt hemska mord som utförs enligt följa alkemins principer.

Detta måste nog vara en av dom böckerna jag kommer ihåg som har dom mest bisarra och hemskaste tillvägagångssätten när det kommer till mord. Men den var också riktigt bra såklart och jag tycker att Marie Rickardsson är bra på att läsa. Det blev nästan så obehagligt några gånger, så jag ville stänga av, men jag gjorde det aldrig för att jag ändå ville veta vad det var som skulle hända. 
 Sedan är det kul att den utspelar sig på Gotland där jag har bott i 3 år. Så då väcker det gamla minne och jag längtar tillbaka dit. Den här boken utspelar sig på sommaren, på Gotland är det så himla fint på sommaren.

Jag ger den boken 5 av 5 i betyg. För att den är så beskrivande och spännande.


På tal om Maria Wern så kommer hon på tv 4 i morgon kl 21:00

Comments

Post a Comment