Frozen!

Måndag den 24 mars




Jag såg trailen till filmen första gång på julafton. Då var jag rätt skeptisk till filmen och tänkte att den inte skulle vara så bra. Efter det så har jag börjat bli mer och mer sugen på och se den. När jag hör sångerna till filmen så blev jag väldigt lockad. Jag är svag för bra musik till disneyfilmer, oftast när det är bra musik så är filmen väldigt bra. Jag läste igår om att den är baserad på HC Andersons saga "snödrottningen" Jag känner inte till den sagan, men jag tänkte att det skulle vara positiv, för han har skrivit bra sagor.

Filmen handlar om Elsa som ska bli drottning. Under kröningsceremonin träffar Anna en ung man som hon vill gifta sig med, men hennes syster Elsa förbjuder henne att gifta sig med den unge mannen Hans eftersom dom precis har träffats, Under ett bråk mellan Anna och Elsa kommer det fram att Elsa är ishäxa, hon förvisar sig själv och rymmer iväg. Elsa råkar kasta en förbannelse över staden så det blir för evigt vinter. Anna följer efter sin syster för att ställa allting till rätta igen. På sin färd möter hon bergsmannen Kristoffer och hans ren Sven. Sedan träffar dom en levande snögubbe som heter Olaf. Tillsammans tar det sig till isslottet där Elsa bor, men hon har svårt att kontrollera sina krafter den ända hon kan göra är att frysa saker, men det måste finnas något sätt som gör att hon kan kontrollera sina krafter och bryta förbannelsen...

Jag måste säga att den var riktigt bra, mycket bättre än vad jag hade förväntat mig. Riktigt snyggt gjord, härliga karaktär, bra story och framför allt bra musik. Så jag ger filmen 4 av 5 i betyg.

Vad tycker ni om filmen?

Comments