Cyberbully





Filmen handlar om en Taylor som får en dator på sin födelsedag, hon går med i ett socialt nätverk. Som många andra på hennes skola är medlemmar på. I början tycker hon det är roligt och skapar en egen profil, men sedan börjar falska rykten spridas om henne och andra vänder sig emot henne och kallar henne en massa hemska saker. Det blir bara värre och värre, en dag går det så långt att hon
nästan begår självmord...




Jag fick tips om den här filmen som handlar om nätmobbing. Riktigt hemsk film, jag förstår inte att folk kan skriva så hemska saker om en annan person som dom inte ens har träffat. Att inte dom får dåligt samvete av vad dom har skrivit, även fast dom sitter framför en dator och skriver hemska saker till en annan person. Det som jag tycker är så hemskt är att det är mycket svårare att stoppa, när det händer på nätet. Än om det skulle vara på en vanlig skolgård eller på jobbet...

När jag ser en sådana här film så kan jag inte hålla tillbaka mina tårar. Det gör så ont i mig att se någon bli så mobbad och ensam. Även fast jag vet att det bara är en film.
Jag ger denna filmen 4 av 5 i betyg.

Har ni sett denna filmen?

Comments

  1. Yes, jag såg den i lördags faktiskt! Riktigt bra, men hemsk verkligen..

    SV: Vad kul! :D Jag kan inte riktigt förstå att jag inte har börjat kolla på den förrän nu, men jag antar att bättre sent än aldrig hihi. Oh oki nice. Jag är också ett riktigt fan av Haley! Och särskilt tillsammans med Nathan.

    ReplyDelete
  2. Hej nu är dagens blogg avslutad! kicka in i bloggen och se fall det var du som vann! om inte anmäl dig då igen :) http://annsoh.blogg.se/2014/january/dagens-blogg-avslutad-anmal-dig-igen-6.html#comment

    ReplyDelete

Post a Comment