024

Vecka 4; Barndomen.
 
 
 
 
Toppar och dalar under din barndom.

Detta inlägg kommer bli lite jobbigt känner jag. En stor dal under min barndom var när jag gjorde saker som jag egentligen inte alls ville göra. I början var det kul, men efter ett tag så tröttnade jag. Jag ville inte, orkade inte tyckte inte alls det var roligt längre och som jag fick ångest av, som gjorde att man gjorde att  personer blev  ledsena...men jag vågade inte säga ifrån. Det var en tid som var riktigt jobbig under min barndom, som tur var hade jag mina andra intressen som scouterna och kör m.m som gjorde att det var lättare att ta sig i genom den tiden. För då behövde jag inte lägga hela min fritid på det jag inte ville göra. Det var att dansa och sjunga jag inte ville göra....jag har ingen lust att gå in på detaljer vad som hände, men det blev bråk och ledsamheter. Det kändes skönt när jag bytte skola och dansen och sången lades ner och jag började i en ny klass.
Så jag kan väl säga att det var väl en av dom jobbigaste men en av dom roligaste tiden under min uppväxt. En viktig sak har jag lärt mig gör ALDRIG i något för andras skulle, gör saker för din egen! Det viktigaste är att du gör något du tycker är roligt med din fritid än att jag något för andra för att vara snäll. Våga säga ifrån och stå för vad du tycker, gör saker som gör att du mår bra!


Comments