Helgens äventyr!

Bröllopet

Här är har dom precis gått ut ur Duveds kyrka som ligger i närheten av Åre. Gästerna har börjat blåsa sopbubblor. Tyvärr så blåste det åt fel håll så dom fick inga bubblor på sig. 



Här är en bild inne från gästsalen där vi åt och dansade. Det är egentligen en gymnastiksal som dom gjorde om till en stor festsal i stället. Jätte fint bröllop och dom flesta grejerna hade dom tillverkat själva. Så som alldekoration och lagat all mat. Så det var verkligen imponerade att dom hade gjort så mycket själva. Det var runt 100 gäster från hela världen.


Alla tårtor hade olika släktingar gjort. På bröllopstårtan var det som dekoration två personer i stål som åker skider. 

  Här är läger gården vi bodde på in Norge. Det var länge sedan jag var på läger nu, men det var riktigt roligt att leva läger livet igen. Men denna gången sov inte vi i tält.


 

Har ni varit på läger?


 



Det små barnen fick testa på att åka fyrhjuling. Det var ju favoriten för dom. Där på läger gården fanns det motokrossbana, paintball, hinderbana, fyrhjulingar, varma badtunnor. 

Har ni badat i badtunna någon gång. Missade att göra det, det var så himla kallt ute så jag vill inte bada.













 Här ser ni bilder från paintballen. Jag funderade på att testa på det men jag ångrade mig när jag såg hur stora blåmärken man kan få efter kulorna som man skuter.

Har ni spelet paintball? Skulle ni vilja göra det?






Här är utsikt från lägergården, så himla vacker det är. Den ligger några mil in i Norge från Åre. Det hade varit kul och komma tillbaka dit när det är sommar . Jag gillar mest sommarläger :) Denna har helgen har verkligen varit ett riktigt äventyr och ett bröllop över det vanliga.


Comments

Post a Comment